ЗАТВЕРДЖЕНО Завідувач дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 458 комбінованого типу _____________ Бойко Н.Г.31 серпня 2023 р.
ПОГОДЖЕНО Педагогічною радою ЗДО № 458 (протокол № 1 від 31 серпня 2023р.)

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

«ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙЗАКЛАД (ЯСЛА-САДОК) № 458 КОМБІНОВАНОГО ТИПУ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»

НА 2023 / 2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 458 комбінованого типу Харківської міської ради» здійснює освітній процес відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти (наук.керівник Богуш А.М.) затвердженого наказом МОН молоді та спорту від 22.05.2012 №615, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затвердженого наказом МОН України від 16.06.2015 № 641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 №305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 20.04.2010 №234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 №446), листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.2010 №1.4/18-3082 «Про організовану і самостійну дітей у дошкільних навчальних закладах, листів Міністерства освіти і науки України від 03.07.2009 №1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах», від 27.09.2010 № 1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми п’ятирічного віку», інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України від 02.07.2019 №1/9-419 І «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році», Методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу в дошкільних навчальних закладах Харківської області (лист КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» від 24.12.2015 №1199).

Пріоритетний напрям роботи дошкільного навчального закладу: гуманітарний.

У 2021/2022 навчальному році організація навчально-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі здійснюється за Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (наук. кер. проекту – Огнев`юк В. О., авт. колектив – Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Богданець-Білоскаленко Н. І. та ін.) – нова редакція 2015 року, рекомендована МОН України від 09.11.2015 № 1/11-16163.

У роботі з дітьми з порушенням мовлення корекційно-відновлювальна робота базується на:

· Програмно-методичний комплекс «Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п’ятого року життя із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення» ( авт. - Рібцун Ю. В.);

· Програмно-методичний комплекс «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення» ( авт. - Бартєнєва Л. І. );

· Програмно-методичний комплекс «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення» (авт. – Рібцун Ю. В.).

Планування та організація життєдіяльності у дошкільному навчальному закладі здійснюється за режимними моментами з урахуванням блочно-тематичного принципу планування.

Навчальний рік розпочинається 1 вересня 2023 року, закінчується – 31 травня 2024 року. Оздоровчий період триває з 1 червня по 31 серпня 2024 року.

літні - з 1 червня по 31 серпня (92 календарних дні),

осінні - з 25 жовтня по 31 жовтня (7 календарних днів),

зимові - з 27 грудня по 09 січня (14 календарних днів),

весняні - з 28 березня по 10 квітня (14 календарних днів).

У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.

У дошкільному навчальному закладі встановлено 5-ти денний навчальний тиждень.

Режим роботи груп: 9 год.: 9 груп (2 - ясла, 6 – садок);

10,5 год.: 2 група (0 - ясла, 2 – садок);

12 год.: немає.

Організоване навчання проводиться у формі занять, починаючи з 3-го року життя. Тривалість занять становить:

- у першій молодшій групі – не більше 10 хвилин;

- у молодшій групі – не більше 15 хвилин;

- у середній – 20 хвилин;

- У старшій – 25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями становить не менш 10 хвилин.

Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, у старшій - трьох організованих навчальних занять.

Тривалість перерв між заняттями має становити не менше 10 хвилин.

У навчально-виховному процесі використовуються такі форми організації діяльності дітей: заняття (домінантні, інтегровані, бінарні, міні заняття індивідуальні та групові); спортивні свята та розваги, святкові ранки, прогулянки, спостереження, екскурсії, тематичні дні, Дні здоров’я.

Завідувач

дошкільного навчального закладу

(ясла-садок) № 458 комбінованого типу Н.Г.Бойко

Розподіл групових фронтальних занять на тиждень

у 2023/2024 навчальному році

Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями Орієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами
перша молодша (від 2 до 3 років) друга молодша (від 3 до 4 років) середня (від 4 до 5 років) старша (від 5 до 6 (7) років)
Ознайомлення із соціумом 1 2 2 3
Ознайомлення з природним довкіллям 1 1 1 2
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)1 4 4 5 5
Сенсорний розвиток 2 - - -
Логіко-математичний розвиток - 1 1 2
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування2 2 3 3 3
Здоров’я та фізичний розвиток3 2 3 3 3
Загальна кількість занять на тиждень 10 11 12 15
Додаткові освітні послуги на вибір батьків - - - 2
Максимальна кількість занять на тиждень4 10 11 12 17
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) 1,4 2,8 4 7,1

Особливості планування та проведення занять:

1 Заняття з художньої літератури планується таким чином: у середній та старшій групах 1 заняття на тиждень може бути проведено за рахунок кількості занять з художньо-продуктивної діяльності; з розвитку мовлення у ІІ молодшій групі; інтегруватися у вище названі заняття у І молодшій групі та групі раннього віку.

2 У групах для дітей з вадами мовлення фронтальні заняття, що проводить учитель-логопед, плануються за рахунок занять з розвитку мовлення і культури мовленнєвого спілкування.

3 Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей.

4 Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, у старшій - трьох організованих навчальних занять. Зменшення навантаження на дітей відбувається за рахунок реалізації блочно-тематичного принципу планування, проведення інтегрованих занять, під час яких реалізуються завдання занять різних типів.

Кiлькiсть переглядiв: 580